پامپئو در آلمان بر بودجه نظامی، هوآوی و پروژه نورد استریم تمرکز می نماید

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر امور خارجه آمریکا از امروز آدینه سفر اروپایی پنج روزه خود را از آلمان شروع کرد و انتظار می رود در برلین به افزایش بودجه نظامی، جلوگیری از تعامل با شرکت هوآوی چین و تجدیدنظر در پروژه خط لوله با روسیه رایزنی کند.

پامپئو در آلمان بر بودجه نظامی، هوآوی و پروژه نورد استریم تمرکز می نماید

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر نیم روزه با هایکو ماس، وزیر خارجه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دیدار کرد. برنامه سفر او برای اوایل همین ماه برنامه ریزی شده بود اما به دلیل تنش ها بر سر ایران که برلین و واشنگتن درباره آن اتفاق نظر ندارند، در دقیقه نود لغو شد.

پامپئو همچنین میخواهد به سوئیس، هلند و انگلیس سفر کند. این وزیر آمریکایی پیش از آنکه در برلین فرود آید، به خبرنگاران همراهش گفت آلمان باید برای تحقق تعهدات بودجه نظامی ناتو که دو درصد فراوری ناخالص داخلی است، اقدامات بیشتری انجام دهد.

او با اشاره به شکایت مداوم دونالد ترامپ از آلمان و دیگر متحدان کشورش در ناتو گفت: رئیس جمهوری راضی نیست. آنها باید به برنامه ای برای تحقق این هدف برسند. ما احتیاج به افزایش بودجه آنها داریم. آنها یک اقتصاد مهم و بزرگ در اتحادیه اروپا هستند و ما از آنها انتظار داریم تا مشارکت کامل داشته باشند و منابع کافی برای حفاظت از اروپا اختصاص دهند.

مایک پامپئو همچنین گفت، شرکت فناوری هوآوی از نظر واشنگتن یک تهدید امنیتی برای ناتوست و جریان سفرها در اروپا به آن خواهد پرداخت. او با اشاره به فناوری 5جی هوآوی و تجهیزات آن، اضافه نمود: هر جا بروم درباره فرصت ها و چالش هایی که چین نه فقط مقابل ایالات متحده و امنیت آن بلکه در سراسر دنیا ایجاد می نماید، خواهم پرداخت. بنابراین این یکی از موضوعات بحث است. این نگرانی وجود دارد که چین با این اقدامات اقدام به جاسوسی از ارتباطات حساس و داده ها کند.

به گفته پامپئو، ایالات متحده میخواهد شرکای بین المللی خود را از خطراتی که شبکه های بیسیم نسل پنجم ساخت شرکت هوآوی دارد، مطلع کند.

پامپئو همچنین در آلمان نگرانی کشورش درباره پروژه خط لوله نورد استریم 2 را مطرح خواهد نمود. براساس این پروژه، روسیه برای انتقال گاز به اروپا اوکراین را دور می زند. ترامپ به شرکت های غربی هشدار داده است که در صورت سرمایه گذاری در این پروژه با خطر تحریم روبرو می شوند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

سلو بلاگ: سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

پریها: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 10200

به "پامپئو در آلمان بر بودجه نظامی، هوآوی و پروژه نورد استریم تمرکز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو در آلمان بر بودجه نظامی، هوآوی و پروژه نورد استریم تمرکز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید